
Nedávno jsem řešil, jak Alza.cz šikovně pracuje s uváděním dvojích cen na svém eshopu a dostal jsem tip na zajímavé rozšíření pro Google Chrome. O co jde?
Eshopy mají povinnost uvádět cenu s DPH. Alza.cz uvádí cenu dvojí, včetně i bez DPH. To zní fér, nicméně v přehledu výrobků v kategoriích nás masíruje psychologickým trikem. Cenu bez DPH, tedy tu nižší, zvýrazňuje větším fontem a červenou barvou. Tu pak vnímáte, jdete na detail zboží a už jste dobře naladění, i když v cenu s DPH musíte platit.
Mezi další dobré triky patří vyvolání pocitu časové tísně. Sám to klientům provozujícím eshopy doporučuji. Máte skladem jeden nebo dva kusy v výrobku? Neuvádějte jejich počet čísly, ale doplňte je o magické slůvko – poslední 2 kusy. Cítíte to?
Novinkové a sledovací akce také mohou odvádět pozornost a proto také vznikly, stejně jako tzv. baťovská cena.
Chcete se tomu všemu vyhnout? S Google Chrome máte možnost díky rozšíření Punkový konzument. To odstraňuje některé z výše uvedených triků, kterých eshopy dosahují pomocí CSS stylů.
Které eshopy dovede rozšíření upravit?
- Alfa.cz (alfacomp.cz)
- Alza (alza.cz, alza.sk)
- Czech Computer (czc.cz)
- Datart (datart.cz)
- Kasa (kasa.cz)
- Mall (mall.cz)
- Marimex (marimex.cz)
- Amazon.com (United States),
- Amazon.co.uk (United Kingdom),
- Amazon.de (Germany)
- Amazon.fr (France)
- Amazon.it (Italy)
- Amazon.es (Spain)
- Amazon.ca (Canada)
- Amazon.co.jp (Japan)
- Amazon.cn (China) – rozšíření na Amazonu používá partnerský program pro monetizaci
Pokud byste chtěli seznam rozšířit o nějaký eshop, můžete kontaktovat autora mailem na riki@fczbkk.com.