Vypněte marketingové triky, buďte Punkový konzument

Nedávno jsem řešil, jak Alza.cz šikovně pracuje s uváděním dvojích cen na svém eshopu a dostal jsem tip na zajímavé rozšíření pro Google Chrome. O co jde?

Eshopy mají povinnost uvádět cenu s DPH. Alza.cz uvádí cenu dvojí, včetně i bez DPH. To zní fér, nicméně v přehledu výrobků v kategoriích nás masíruje psychologickým trikem. Cenu bez DPH, tedy tu nižší, zvýrazňuje větším fontem a červenou barvou. Tu pak vnímáte, jdete na detail zboží a už jste dobře naladění, i když v cenu s DPH musíte platit.

Alza.cz podle provozovatele
Alza.cz, jak majitel chce, abyste ji viděli.

Mezi další dobré triky patří vyvolání pocitu časové tísně. Sám to klientům provozujícím eshopy doporučuji. Máte skladem jeden nebo dva kusy v výrobku? Neuvádějte jejich počet čísly, ale doplňte je o magické slůvko – poslední 2 kusy. Cítíte to?

Novinkové a sledovací akce také mohou odvádět pozornost a proto také vznikly, stejně jako tzv. baťovská cena.

Chcete se tomu všemu vyhnout? S Google Chrome máte možnost díky rozšíření Punkový konzument. To odstraňuje některé z výše uvedených triků, kterých eshopy dosahují pomocí CSS stylů.

Alaza.cz, jak ji chce vidět Punkový konzument
Alaza.cz, jak ji chce vidět Punkový konzument.

Které eshopy dovede rozšíření upravit?

  • Alfa.cz (alfacomp.cz)
  • Alza (alza.cz, alza.sk)
  • Czech Computer (czc.cz)
  • Datart (datart.cz)
  • Kasa (kasa.cz)
  • Mall (mall.cz)
  • Marimex (marimex.cz)
  • Amazon.com (United States),
  • Amazon.co.uk (United Kingdom),
  • Amazon.de (Germany)
  • Amazon.fr (France)
  • Amazon.it (Italy)
  • Amazon.es (Spain)
  • Amazon.ca (Canada)
  • Amazon.co.jp (Japan)
  • Amazon.cn (China) – rozšíření na Amazonu používá partnerský program pro monetizaci

Pokud byste chtěli seznam rozšířit o nějaký eshop, můžete kontaktovat autora mailem na riki@fczbkk.com.

Přidejte své zkušenosti do diskuze jako první!

Diskuze a zkušenosti

GeekLife.cz
Logo