Populární čínská nákupní platforma Temu bude čelit přísnějším předpisům EU poté, co ji Evropská komise označila za velmi velkou online platformu. Přikročila k tomuto kroku na základě zákona o digitálních službách.
Temu narostlo na více než 45 tisíc uživatelů měsíčně
Komise uvedla, že Temu potvrdilo, že má v EU více než 45 milionů uživatelů za měsíc, což je nad hranicí pro zařazení mezi platformy VLOP. To znamená, že se bude muset řídit nejpřísnějšími pravidly DSA. Zejména pokud jde o posuzování „systémových rizik“ spojených s jeho službami, jako je prodej padělaného zboží, nelegálních produktů a zboží porušujícího práva duševního vlastnictví.
Stejné nařízení potkalo i Shein
Temu je zatím posledním prodejcem, kterého postihly přísnější předpisy v rámci DSA. Komise přistoupila ke stejným krokům také u společnosti Shein, populární značky rychlé módy, i když teprve až minulý měsíc.
O zákrok se zasloužila i BEUC
Krok regulující činnost Temu přichází též pouhé dva týdny po té, co evropská spotřebitelská organizace BEUC a 17 jejích členských skupin podalo stížnost na Temu. Stížnost tvrdila, že společnost není vůči spotřebitelům transparentní. Transparentnost chybí především v oblasti svého algoritmu nebo původu produktů. Navíc používá manipulativní herní praktiky k tomu, aby spotřebitele donutila utrácet u ní více.
Teď běží čtyřměsíční lhůta
Temu bude mít čtyři měsíce na to, aby Komisi předložilo počáteční zprávu o posouzení systémových rizik, kterou bude muset nadále předkládat jednou ročně. Nařízení také vyžaduje, aby Temu zavedlo více opatření na ochranu spotřebitelů a každých šest měsíců zveřejňovalo zprávy o transparentnosti moderování obsahu.
EU není jedná, která Temu krotí
I když se tato nařízení týkají především spotřebitelů v EU, společnost Temu čelí zvýšené kontrole také v USA. Zákonodárci v únoru údajně tlačili na potenciální zákaz dovozu Temu, s odvoláním na obavy z nucených prací u jeho dodavatelů.
O značce Temu
Temu je rychle rostoucí čínská e-commerce platforma, která se zaměřuje na poskytování široké škály produktů za velmi konkurenční ceny. Založena byla v roce 2022 společností PDD Holdings, mateřskou firmou populární čínské nákupní aplikace Pinduoduo. Temu se rychle rozšířilo na mezinárodní trhy, včetně Spojených států a Evropy, kde si získalo pozornost díky své strategii nabízet zboží za nízké ceny a s častými slevovými akcemi.
Platforma je známá svým rozsáhlým sortimentem, který zahrnuje vše od módy a elektroniky až po domácí potřeby a kosmetiku. Díky své obchodní strategii a efektivnímu logistickému systému představuje Temu významnou konkurenci pro zavedené e-commerce giganty jako Amazon či AliExpress.
👉 Odebírejte náš RSS kanál. Jsme na X (Twitteru) i Facebooku.