Čínské Temu bude čelit přísnějším pravidlům EU jako “velmi velká online platforma”

22.7.2024

Populární čínská nákupní platforma Temu bude čelit přísnějším předpisům EU poté, co ji Evropská komise označila za velmi velkou online platformu. Přikročila k tomuto kroku na základě zákona o digitálních službách.

Temu narostlo na více než 45 tisíc uživatelů měsíčně

Komise uvedla, že Temu potvrdilo, že má v EU více než 45 milionů uživatelů za měsíc, což je nad hranicí pro zařazení mezi platformy VLOP. To znamená, že se bude muset řídit nejpřísnějšími pravidly DSA. Zejména pokud jde o posuzování „systémových rizik“ spojených s jeho službami, jako je prodej padělaného zboží, nelegálních produktů a zboží porušujícího práva duševního vlastnictví.

Stejné nařízení potkalo i Shein

Temu je zatím posledním prodejcem, kterého postihly přísnější předpisy v rámci DSA. Komise přistoupila ke stejným krokům také u společnosti Shein, populární značky rychlé módy, i když teprve až minulý měsíc.

O zákrok se zasloužila i BEUC

Krok regulující činnost Temu přichází též pouhé dva týdny po té, co evropská spotřebitelská organizace BEUC a 17 jejích členských skupin podalo stížnost na Temu. Stížnost tvrdila, že společnost není vůči spotřebitelům transparentní. Transparentnost chybí především v oblasti svého algoritmu nebo původu produktů. Navíc používá manipulativní herní praktiky k tomu, aby spotřebitele donutila utrácet u ní více.

Teď běží čtyřměsíční lhůta

Temu bude mít čtyři měsíce na to, aby Komisi předložilo počáteční zprávu o posouzení systémových rizik, kterou bude muset nadále předkládat jednou ročně. Nařízení také vyžaduje, aby Temu zavedlo více opatření na ochranu spotřebitelů a každých šest měsíců zveřejňovalo zprávy o transparentnosti moderování obsahu.

EU není jedná, která Temu krotí

I když se tato nařízení týkají především spotřebitelů v EU, společnost Temu čelí zvýšené kontrole také v USA. Zákonodárci v únoru údajně tlačili na potenciální zákaz dovozu Temu, s odvoláním na obavy z nucených prací u jeho dodavatelů.

O značce Temu

Temu je rychle rostoucí čínská e-commerce platforma, která se zaměřuje na poskytování široké škály produktů za velmi konkurenční ceny. Založena byla v roce 2022 společností PDD Holdings, mateřskou firmou populární čínské nákupní aplikace Pinduoduo. Temu se rychle rozšířilo na mezinárodní trhy, včetně Spojených států a Evropy, kde si získalo pozornost díky své strategii nabízet zboží za nízké ceny a s častými slevovými akcemi.

Platforma je známá svým rozsáhlým sortimentem, který zahrnuje vše od módy a elektroniky až po domácí potřeby a kosmetiku. Díky své obchodní strategii a efektivnímu logistickému systému představuje Temu významnou konkurenci pro zavedené e-commerce giganty jako Amazon či AliExpress.

👉 Odebírejte náš RSS kanál. Jsme na X (Twitteru) i Facebooku.

Tags:

Přidejte své zkušenosti do diskuze jako první!

Diskuze a zkušenosti

GeekLife.cz
Logo