
V úterý 5. listopadu proběhl v prostorách Vysoké školy ekonomické v Praze KPMG Data Festival 2024. Už tradiční událost s letošním podtitulem „Data na talíři“ se poprvé konala během Inovačního týdne, kdy na škole neprobíhá běžná výuka a celý prostor byl plně věnován datovým přednáškám, workshopům a diskuzím.
Nové téma a rostoucí zájem
Letošní ročník festivalu zaznamenal rekordní účast s více než 4 000 návštěvníky. Ředitelka festivalu Kamila Rychtaříková si pochvaluje zejména propojení s Inovačním týdnem, který umožnil využít větší počet místností a nabídnout tak pestřejší program.
Na otázku, jak hodnotí letošní festival, odpověděla: „Letošní ročník je výjimečný hned v několika věcech. Poprvé jsme ho zrealizovali během Inovačního týdne, kam podle mne právem patří. To nám umožnilo navýšit počet místností, kde se program konal. Přestože nebylo cílem usilovat o růst akce, opět jsme překonali loňská čísla.“
Zakladatel festivalu Ota Novotný navíc ocenil profesionalizaci akce: „Festival už není jen o začátečnících, ale jeho velká část je tvořena profesionály, které si přicházejí poslechnout jiní profesionálové a navzájem sdílejí svoje zkušenosti.“
Tři chutná datařská témata
Celý den se nesl v duchu datové „kuchyně“ a organizátoři připravili program plný témat, která rezonují světem dat. Tři hlavní okruhy nesly názvy:
- Jak se vaří datová komunita – Jaká je role komunity při výměně datových zkušeností a podpoře vzdělávání.
- Kuchařka pro d(AI)tařinu nového věku – Tato sekce se zaměřila na využití umělé inteligence v datové analýze.
- Základní ingredience – Metadata a Data Governance – Téma se věnovalo základům práce s daty a jejich správnému řízení.
V rámci těchto témat mohli návštěvníci vybírat z 45 přednášek, panelových diskuzí a workshopů. Festival poskytl prostor pro sdílení praktických znalostí i možnost zapojit se do debat o aktuálních trendech v oblasti dat.
Networking podpořený aplikací Eventee
Festival letos poprvé využil aplikaci Eventee od českého startupu, která zjednodušila organizaci i registraci účastníků. Aplikace sloužila jako intuitivní nástroj pro navazování nových kontaktů, usnadnila orientaci v prostoru a pomohla udržovat přehled o programu. „Na registrace jsme použili aplikaci Eventee, ze které jsme nadšeni. Lze přes ni rozvíjet i networking, na který se chceme příští rok zaměřit,“ komentovala Rychtaříková.
Festival podpořily firmy jako KPMG, ČSOB, Škoda Auto, Lenovo, Sazka, Komerční banka a další. Organizátoři si už nyní plánují osmý ročník, který proběhne 4. listopadu 2025.